2017年1月1日日曜日

Dec.31,2016   カール・マクガウンさん死去

カール・マクガウンさんが30日に亡くなりました。79歳でした。

日本のバレーボール界に『運動学習理論に基づいたバレーボール指導理論』を指導してくれた先生でした。

日本のVリーグのある男子チームにリードブロック理論を日本で最初に指導した先生でもありました。そのチームは、その年に初優勝しました。

合掌

Carl McGown, a former All-America volleyball player and coach who led the BYU men's volleyball team to national championships in 1999 and 2001 and served as head coach of the USA men's team from 1973-76, died Friday afternoon.

McGown also helped coach the U.S. Men's National Team in seven different Olympic games, seven different World Championships, the World University Games and the Pan American Games.

Carl McGown was 79.

0 件のコメント: